T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / BAŞİSKELE - Şehit Fatih Sultan Karaaslan Anadolu İmam Hatip Lisesi

2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı 2. Dönem İl Zümre Başkanları Toplantısında Alınan Kararlar.

2019-2020 Eğitim Öğretim yılı 2. Dönem  İl Zümre Başkanları toplantıları ilgi (b) yönetmeliğin 35.maddesi gereği ve ilgi (c) yönerge doğrultusunda yapılmış olup,  toplantılarda alınan kararların İlimiz okullarında uygulanması ilgi (d) Makam Onayı ile uygun görülmüştür.

TC

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

 

2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

2.DÖNEM  İL ZÜMRE TOPLANTI KARARLARI

 

           İlimiz genelinde Temel Eğitim bünyesinde bulunan branşlar bazında İlçe Zümre Başkanlarının katılımıyla 12/02/2020 tarihinde yapılan İl Zümre Başkanları toplantısında il genelinde uygulunmak üzere aşağıdaki kararlar alınmıştır.

MATEMATİK DERSİ:

1-Zümre öğretmenleri ile whatsapp grubu ile iletişim kurulması.

2-Okullardaki internet bağlantı sorunu ve akıllı tahta bulunmayan okullara projeksiyon desteği sağlanmasına karar verildi.

3-Örnek yayınlanan soruların tüm öğretmenler tarafından incelenip öğrencilere uygulanması,

4-Yapılan ortak sınavların 5. ve 8. sınıflara da yapılacağı,

5-Matematik materyali setlerinin temininin sağlanmasına karar verildi.

TÜRKÇE DERSİ:

1- Eğitimde kaliteyi arttırmak  amacıyla teknolojik imkanların etkin kullanılmasına karar verildi.

2- Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması için öğrencilerin ilgilerine uygun kitaplar belirlenmesi ve öğrencilerin kütüphanelere yönlendirilmesi kararlaştırıldı.

3- EBA uygulamasının aktif bir şekilde kullanılmasına karar verildi.

4- 7. Sınıf merkezi ortak sınav belirtke tablosunda yer alan anlatım bozukluğu ile ilgili kazanımın çıkarılması gerektiği kararlaştırıldı.

5-Kazanımların işlenişi esnasında diğer branş öğretmenleriyle ortak hareket edilmesine karar verildi.

6-Sosyal ve kültürel etkinliklerin arttırılmasına karar verildi.

7-Veli ziyaretlerinin yapılmasına karar

verildi.

8-Okul kütüphanelerinin ve sınıf kitaplıklarının etkin kullanımının sağlanmasına karar verildi.

9- Destekleme ve yetiştirme kurslarının planlanmasının eskisi gibi dönemlik olması gerektiği kararlaştırıldı.

10-5. sınıf ders kitabının kağıt kalitesinin yazmaya uygun hale getirilmesi, metinlerinin öğrenci seviyesine uygun olarak etkinliklerinin sadeleştirilmesi gerektiği kararlaştırıldı.

SOSYAL BİLGİLER VE T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ  :

1. Kocaeli Genelinde Sosyal Bilgiler dersini destekler nitelikteki Tarih Koridoru,  Av Köşkü,Osman Hamdi Bey Müzesi vb. alanlara geziler düzenlenmesi,

2. Sosyal Bilgiler konularının işlenişinde değişiklikler göz önünde bulundurularak öğretim programına, kazanımlara, etkinliklere ve ara disiplinlere dikkat edilmesine,

3. 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Müfredatının yoğunluğu nedeniyle sadeleştirilmesine, 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders saatinin artırılmasına,

4. Ortak Sınavların 2. Sınav olarak belirlenmesine,

5. Derslerde soru-cevap, tartışma, anlatım, karşılaştırma, drama, örnekleme, haritada gösterme, örnek olay incelemesi, problem çözme gibi öğrenciyi aktif kılan yöntemlerin kullanılmasına,

6. Eğitimin görselleşmesi ve bilgilerin daha uzun süre muhafazası için okul imkanları dahilinde akıllı tahta, EBA, projeksiyon, haritalar, dergiler, gazeteler, küre, fotoğraflar vb. kullanılmasına,

7. Zümreler arası işbirliğine önem verilmesine,  Öğretmenlerin Seminer dönemi ve ara tatillerde mesleki gelişim hizmetiçi eğitim faaliyetlerine önem verilmesine,

8. EBA nın daha aktif kullanılması için altyapısı olmayan okulların sorunlarının çözülmesine,

9. İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili gereken tedbirlerin alınmasına, Öğrencilerin korunması için gerekli kurumlarla ve kişilerle irtibata geçilmesine,

10. Sene içinde zümre öğretmenleri İle İletişim ağı kurarak  fikir alışverişinin düzenli şekilde yapılmasına karar verildi.

GÖRSEL SANATLAR DERSİ:

1.         Bir önceki toplantıda alınan kararlar okundu incelendi.

Ölçme ve değerlendirme ile ilgili konular tekrar gözden geçirildi. Öğrencilere not verirken diğer derslerde aldığı notlar göz önünde bulundurulmalı, öğrencilerin değerlendirilmesinde malzeme konusunda doğabilecek sıkıntılar uyarı ve tutanakla belgelendirilmeli en sonunda öğrenci velisi ile okul idaresi yanında okula davet edilmeli ve görüşülmesi kararı alındı.

Özellikle ilkokul öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi konusunda yetersiz kalması bireyin görsel sanatlar alanında yetersiz kalmasına neden olduğu söylendi.

Yetenekli öğrencilerin okul içinde ayrı değerlendirilmesi öğrencinin görsel sanatlar alanında geleceğinde başarılı bir birey olarak yetişmesini sağlayacaktır.

Teknik anlamda okullardaki fiziki yapının, sınıfların ve donanımın yetersiz olması dersin işlenmesinde olumsuzluk yarattığı dile getirildi.

2.         İl düzeyinde uygulama birliği sağlamak anlamında;

 Öğrencileri değerlendirirken ürün dosyası değerlendirme ölçeğine gerekli hassasiyetin gösterilmesi hususuna değinildi. Ayrıca ders içi performans ölçeklerinin ve proje ölçeklerinin hazırlamasında ölçütlerin dersin içeriğine ve kazanımlarına uygun olması dile getirildi.

Ölçeklerde bulunan ölçütlerin özellikleri hakkında;

Derse hazırlık ve konuya uygun malzeme,

Tekniğin uygulanışı,

Çalışılan ortamın düzeni ve temizliği,

Özgünlük.

Konunun ve eserin zamanında bitirilmesi.

Ders işlenişinde kullanılacak malzemelerin sağlık açısından uygun olması gerektiği hususuna değinildi.

3.         Öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılmasıanlamında;

Görsel sanatlar dersinin konularının ve etkinliklerinin seçilirken ve planlanırken diğer derslerin konuları ve kazanımlarında göz önünde bulundurulması gerektiği söylendi

Vatanını milletini seven bireylerin yetiştirilmesinde;

Kişisel bakımını ve temizliğini yapabilmeyi pekiştiren konuların seçilmesi,

Şiddeti teşvik edici hususlardan kaçınılması,

Evrensel ve geleneksel ahlaki değerlere yer verilmesi gerektiği.

Kültürel ve tarihi değerlere gereken özenin gösterilmesi.

      4.  Öğrenci başarılarının artırılması için alınacak önlemler ve tedbirler anlamında;

Müzik ve görsel sanatlar dersinin birlikte seçmeli hale getirilerek liselerde uygulandığı şekli ile 7. ve 8. Sınıflarda uygulamanın da başarıyı artıracağı öğrencinin ilgi duyabileceği ortak kanı olarak dile getirildi.

Ders konularında öğrencinin ilgi isteklerine uygun seçenekler sunulması öğrencilerin çalışmaya ilgisini artıracağı söylendi.

Öğrencinin özgün düşünebilmesinin özendirilmesi dile getirildi.

Bütün öğrencilerin eserlerin sergilenmesi öğrenci başarısını artıracağı söylendi.

5.         İl düzeyinde yapılan sınavlar, ortak sınavlara yönelik işlenen konuların görsel olarak desteklenebileceği vurgulandı.

6.         Zümre ve alanlar arası işbirliğinin sağlanması hususunda bölge zümre öğretmenler ile iletişim halinde bulunulması gerektiği vurgulandı.

Belirli gün ve haftalara yönelik konulara yer verilmesi anlatıldı

Resim yarışmalarında okulda ayrıca ödüllendirme yapılması, yarışmaya katılan eserlerin sahiplerinin hiçbir şekilde bilgilendirilmemesi (katılım belgesi verilebilir)

7.         Eğitim öğretimde kalitenin yükseltilmesi hususunda;

Yapılan eserlerin sadece yılsonun da değil dönemsel ve konu bazlı sergilenebileceği,

Diğer derslerin projelerine afiş ve görsellerle destek verilebileceği özellikle yabancı dil dersindeki çizimlere görsel olarak katkı sağlanabileceği söylendi.

8.         İş sağlığı ve güvenliği açısından markasız ürünlerin kullanılmaması kullanılacak ürünlerde belirtilen sağlık ile ilgili hususlara uygunluğunu tespit etmeli kesici aletlerle çalışırken tamamen öğretmenin kontrolünde olması ve sivri uçlu aletlerin camdan yapılmış, ürünlerin kullanılmaması kullanılacak plastik malzemelerin sağlıklı olması gerektiği söylendi.

9.         Ders saatinin yetersiz olduğu çözüm olarak müzik dersi ile seçmeli yapılabileceği böylece dersin iki saate çıkarak çalışmaların yetişebileceği söylendi.

Düzenlenen yarışmalarda 1. 4. Sınıflara görsel yarışmalar 5. 8. sınıflara ise şiir kompozisyon verilmesinden dolayı görsel sanatlar olarak yarışmalara katılım sağlanamadığı

Görsel sanatlar dersi ile ilgili yeni ve çeşitli malzeme ve materyaller üretilmektedir ancak öğretmenlerimizin bunu takip edebilme fırsatı olmadığından bu türden ürünlerin tanıtımı için üretici firmalarla işbirliğine gidilerek tanıtım amaçlı toplantıların ve kursların açılabileceği söylendi.

 

TEKNOLOJİ VE TASARIM  DERSİ :

1.         Ders işleyişinde kullanılacak görsel ve işitsel materyallerin öğrenci düzeyinde hazırlanmasında il geneli görev yapan öğretmenlerin iş birliği ile sağlanması.

2.         Dersin işlenişinde öğrenci çalışma kitabının bakanlık tarafından hazırlanması.

3.         Okul yönetimleri tarafından 25 üzeri olan sınıf mevcutlarında sınıfın iki grup olacak şekilde bölünerek normların hesaplanması.

4.         Ders öğretmenlerinin branş farklılıklarından kaynaklanan problemler nedeniyle il Milli Eğitim tarafından ders müfredatlarındaki konular ile ilgili hizmet içi kurs ve seminerlerin düzenlenmesi.

5.         Seminer haftalarında Kocaeli Bilim Merkezi ziyaretlerinin planlanması.

6.         Her okulda standart bir atölye düzeninin oluşturulması.

7.         Velilerin dersin önemini vurgulamak ve anlatmak için toplantılar düzenlenmesi.

8.         Ders işleyişi ve yıllık plan hazırlanması esnasında diğer alan öğretmenleri ile işbirliği yapılması.

9.         Atölyelerde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlerin alınması eksiklerin giderilmesi ve giderilemeyen eksiklerin okul idaresine bildirilmesine karar verildi.

 

FEN BİLGİSİ DERSİ:

1. Derslerin yıllık planlara uygun şekilde işlenmeye devam edilmesine,

2. Zümre öğretmenleri arasında uygulama birliği sağlanması için sosyal medya kanalı oluşturulmasına,

3. Ortak hedeflere ulaşmak için müfredatın dışına çıkılmaması ve kazanımların verilmesine azami dikkat edilmesine,

4. DYK kurslarına gerekli önemin verilmesine,

5.Sınıf rehber öğretmenleri ile sürekli diyalog halinde bulunulması, Velilerle iş birliği sağlanabilmesi için gerekli çalışmaların yapılmasına,

6. Sınavların Öğrenci seviyesine uygun doğru yanlış, boşluk doldurma ve çoktan seçmeli gibi çeşitli soru tipleri uygulanarak hazırlanmasına,

7. Yenilenen EBA'nın Aktif şekilde kullanılmasına ve öğrencileri kullanmaya teşvik edilmesine,

8. Okullarda Corona virüs hakkında bilgilendirme ve afiş çalışması yapılmasına,

9. İl genelinde yapılacak 2. Dönem fen bilimleri yazılılarının;

1 yazılı 23 mart- 3 nisan

2. yazılı 18 mayıs- 5 haziran tarihleri arasında yapılmasına,

10. Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliğini arttırılmasına,

11. Hizmet içi eğitimlere gerekli hassasiyetin gösterilerek katılımın sağlanmasına,

12. Ders malzemelerinin kullanımına dikkat edilmesi, her dersten sonra temizliğin yapılması, araçların kullanıldıktan sonra yerlerine yerleştirilmesi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesine karar verildi.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ:

1)         BT sınıfının aktif kullanılması,

2)         BT sınıfı olmayan okulların ise Robotik ve Kodlama Sınıflarının tüm okullarda açılması,

3)         Uygulama birliğinde etkin iletişimin şart olduğu ve bu hususta sosyal medyanın etkin kullanılması,

4)         Problem çözme becerilerini kazandırmak için EBA üzerinde yayınlanan kodlama portalından, EBA Mobilkod ve EBA cody uygulamalarından faydalanılması,

5)         Zümre içinde ortak hedeflere ulaşılması ve hedeflere ulaşmada karşılaşılan sorunların belirlenmesi için zümre içi diyaloğun güçlendirilmesi,

6)         İlçe ve il milli eğitimin karşılaşılan sorunlarda bilgilendirilmesi,

7)         Başarıyı artıracak yöntemler

a)         Ders, öncelikle öğrencilere daha fazla sevdirilmeli,

b)         Ders işlenirken öğrencilerin derse katılımları sağlanmalı,

c)         Başarısız öğrencilerle her fırsatta ilgilenilmeli,

d)        Çalışmamayı alışkanlık haline getiren öğrencilerin velileri ile görüşülmeli ve onlara gerekli tavsiyelerde bulunulmalı,

e)         Ders tekrarına yer verilmeli,

f)         Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda onlara yardımcı olunmalı,

g)         Tespit edilen genel yanlışlıkların öğrencilere söylenilmesi.

8)         Kodlama ve robotik uygulamalarının daha verimli ve etkin işlenebilmesi için dersimizin 7.sınıflarda da zorunlu olması gerektiği,

II. Dönem müfredatında Scratch programı kullanılacağından dolayı derslerin uygulamalı olarak (BT sınıfı olanlar) yapılması,

9)         Eğitim – Öğretim düzeyinin yükseltilmesi açısından diğer zümre öğretmenleriyle iş birliği yapılması,

10)       Alanları gereği diğer zümrelere teknoloji kullanımı konusunda gerekli desteğin verilmesi,

11)       BT Sınıfı olan okullarda, Bilişim Teknolojileri dersi dışında diğer branş öğretmenleri tarafından kullanımına yönelik yönlendirme ve haftalık kullanım planı uygulanması,

12)       Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin güncel yaşama uyarlanarak anlatılması,

13)       Sosyal medya ve EBA aracılığıyla materyallerin kullanılıp paylaşılması,

14)       BT sınıfı kullanım saatlerindeki karışıklığı engel olmak için mutlaka BT sınıfı kullanım planı ve talimatnamesi hazırlanıp bu planın BT sınıfı kapısına asılması gerektiği,

15)       BT sınıfının bakımı ve düzeni ile ilgili alınan kararlar şu şekilde sıralanmıştır:

1.         Sınıfın düzeni ve bakımıyla sınıfı kullanan tüm öğretmenler ilgilenecektir.

2.         Öğrenciler Ders Öğretmeni kontrolünde sınıfa gireceklerdir.

3.         Her öğrenci yıl boyunca aynı bilgisayara oturacak ve her sınıf için oturma planı hazırlanacaktır.

4.         Öğrenciler koşmadan BT sınıfına çanta ile gelmeyeceklerdir.

5.         Oluşturulan ekipler aynı zamanda panoya bilgilendirici afiş, yazı vb. materyaller asacaklardır.

6.         Kesinlikle BT Sınıfına yiyecek ve içecek getirtilmeyecek.

7.         Ders bitiminde öğrenciler masa ve sandalye düzenini sağladıktan sonra sınıftan yine koşmadan çıkacaklar ve sınıftan en son ders öğretmeninin çıkmasına karar verildi.

 

BEDEN EĞİTİMİ DERSİ:

1.         Uygulamalı bölümlere katılamayan raporlu öğrencilerin ölçme ve değerlendirmesi teorik konulardan yapılmasına karar verilmiştir.

2.         Ölçme ve değerlendirme standartlarının her okulda alınan kararlar doğrultusunda 2 Uygulama, 2 Ders etkinliklerine katılım + Proje alanlara bu notların verilmesine, karar verildi.

3.         Fiziksel Uygunluk Aktivite Karnesinin II. dönem 15 Nisan-15 Mayıs tarihleri arasında işlenmesine, karar verildi.

4.         Okul spor müsabakalarına katılırken alınması gereken sağlık raporu konusunda ciddi sıkıntılar çekilmekte, bu konuda ilçe ve il müdürlüklerine bildirilmesine karar verildi

5.         Okul içinde sportif faaliyet ve yarışmaların II. Dönemde de yapılmasına karar verildi.

6.         İş Sağlığı ve Güvenliğinin önemini göze alarak derslerde gerekli tedbirlerin alınmasına riskli durumların Ramak Kala Olayı Formu ile doldurulup idareye teslim edilmesine karar verildi.

7.         Yeni müfredatın özellikle 5. Sınıflarda uygulamaya konularak FEK kartları aktif olarak kullanılmasına, karar verildi.

8.         İlçe ve il Turnuvalarında okulumuz adına katıldığımız etkinliklerde Beden eğitimi öğretmenleri olarak okulumuzu temsilen gidilen sosyal ve sportif faaliyetler de; MEB ve Gençlik Spor Bakanlığının imzaladığı protokolün K5 maddesi uyarınca görevli-izinli olmamız gerekmektedir.

9.         Bireysel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için BEP planlarının uygulanmasına devam edilmesine,

10.       Dersimizin içeriğine uygun olarak diğer öğretmenlerle iş birliğine gidilmesinin devamına, karar verildi.

11.       Malzeme alımları için okul idaresine dilekçe ile başvurulmasına, bunun yanı sıra Özel kurum v kuruluşlardan yardım talebinde bulunulmasına karar verildi

 

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ:

 

1.         2019/2020 1.dönem eğitim-öğretim yılının başaralı olarak tamamlandığına karar veridi 2.            Lgs sınav başarısının arttırılmasına yönelik çalışmaların yapılmasına karar verildi.

3.         Dkab dersinde ders dışı müze ,tarihi camilerinin gezilmesi gerektiği  kararı verildi.

4.         6.sınıf namaz ünitesinin daha geniş bir zamana yayılması kararı alındı.

5.         Eba din eğitimi ve  benzeri bilim ve teknolojik gelişmeleri derslerde daha aktif kullanılmasına karar verildi.

6.         Lgs hazırlık için bol bol kitap okutulması gerekirse koçluk yapılmasına karar verildi.

7.         İl düzeyinde ortak sınavların yapılması gerektiğine karar verildi.

8.         Okulun soyal aktiviteleri arttırılması gerektiği karar verildi.

MÜZİK DERSİ:

1.         İstiklal Marşı'nın öğretimi ve Türkçe'nin doğru kullanımı konusunda Türkçe öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri ile Milli bayramlar ve belirli gün ve haftalarda Sosyal Bilimler, Türkçe ve Beden Eğitimi öğretmenleri ile işbirliği yapılmasına,

2.         Başarısızlık sebeplerinin belirlenerek bu sebeplerin ortadan kaldırılmasına yönelik tedbirler alınmasına,

3.         Başarıyı artırmak için; öğrencilerde planlı ve düzenli çalışma kavramının pekiştirilmesi, konular üzerinde ayrıntılı olarak durulması, seviye farklılığı dikkate alınarak konuların tekrar edilmesi, derse hazırlıklı gelinmesi, yapılan çalışmaların sergilenmesine,

4.         Sınıf seviyesine göre yetersizlikleri görülen öğrenciler için dönem içinde sınıf veya branş öğretmenleri, okul rehber öğretmeni, okul yönetimi ve öğrenci velilerince öğrencinin, okulun ve çevrenin durumuna göre alınacak tedbirler kararlaştırılmasına,

5.         Gerektiğinde ilköğretim müfettişlerinin rehberliğinden de yararlanılmasına,

6.         Öğrenme güçlüğü çekilen konularda bol bol tekrar yaptıklarını ayrıca ders aralarında ve okul çıkışlarında zorlanan öğrenciler ile tek tek veya toplu olarak çalışmalar yapılabileceğine,

7.         Alınan ortak karara göre; dönem sonu notu belirlenirken 2 sınav ve 2 ders içi etkinliklere katılım notu verileceğine,

8.         Müzik sınıflarında ve dersliklerde çocukların zarar görmesi ihtimaline karşı gerekli önlemlerin alınmasına,

9.         Müzik dersliği bulunmayan okullara gerekli maddi desteğin sağlanması için ilgili makamların bilgilendirilmesi gerektiğine İl Müzik Zümresi olarak karar verildi.

İNGİLİZCE DERSİ:

1.DYNED uygulamasının verimli olmadığına karar verildi.

2.İlkokul ve ortaokul zümre toplantılarının ayrı ayrı yapılmasına karar verildi.

3.İlkokul ders saatinin yeterli olmadığına ve artırılması gerektiğine karar verildi.

4.EBA içeriklerinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi gerektiğine karar verildi.

5.Ders kitapları konusunda MEB'in kitaplarının kullanılmasına karar verildi.

6.İlkokulda sınıf öğretmenleri ile, ortaokulda ise tüm branş öğretmenleri ile iş birliği yapılmasına karar verildi.

7.Okullar arası ders kitaplarının aynı olması gerektiğine karar verildi.

8.Her okulda akıllı tahta sisteminin olması gerektiği kararı alındı.

9.Seçmeli derslere ek olarak konuşma (speaking) dersi getirilmesine karar verildi.

10.Derslerde dört becerinin geliştirilmesi gerektiğine ve görsel materyallerle desteklenmesi gerektiğine karar verildi.

11.Sınıf mevcutlarının en fazla 25 kişi olması gerektiğine karar verildi.

12.İngilizce materyallerinin artırılmasına ve bakanlık tarafından okullara gönderilmesine karar verildi.

13.Özellikle Türkçe dersi ile müfredatın paralel gitmesine, ünite sayılarının azaltılmasına, müfredatın sadeleştirilmesine ve ders sayılarının artırılmasına karar verildi.

14.Ortak sınavların okullarda alınan kararlara göre yapılmasına karar verildi.

15.İş güvenliği ile ilgili olarak okullarımızda gerekli olan tüm güvenlik tedbirlerinin alınmasına karar verildi.

 

                                                                                                Murat ŞENDOĞAN

                                                                                         Temel Eğitim Şube Müdürü

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.02.2020 - Güncelleme: 17.04.2021 15:09 - Görüntülenme: 1241
  Beğen | 3  kişi beğendi