T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / BAŞİSKELE - Şehit Fatih Sultan Karaaslan Anadolu İmam Hatip Lisesi

Duyurular

Şbt

        2019-2020 eğitim öğretim yılının Müdürlüğümüze bağlı okullarımızda sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için ''Okul Sağlığı Hizmetleri'' ile ilgili Kocaeli Valiliğinin 07/01/2020 tarihli ve 408330 sayılı Genelgesi ( Genelge No: 2020/1)  ekte gönderilmiştir. 

Şbt

Öğrencilerin fiziksel, bilişsel ve psikososyal alanlarda bir bütün olarak gelişimlerini desteklemek ve eğitimlerini güvenli bir okul ikliminde sağlamak Bakanlığımızın öncelikli görevlerindendir. Son dönemde dünyanın pek çok ülkesinde, öğrenciler arasında bazı fiziksel ve duygusal zorbalık davranışlarının ortaya çıktığı görülmektedir. Çeşitli ülkelerden videolar çekilerek sosyal medya kanalları ile "viral" bir şekilde yayılmaktadır. Çocuk ve gençlerin şaka veya espri gibi gördükleri bu fiziksel müdahaleler sosyal medya terminolojisinde "challenge"  olarak adlandırılmakta olup ciddi bedensel ve ruhsal zararlar verme potansiyeli olan kaba, incitici davranışlardır. Popüler olan ve ülkemizde de sosyal medya paylaşımları ile yayılmaya başlayan "Tripping Jump Challenge - Hadi Gel Zıplayalım Meydan Okuması" isimli bir zorbalık eyleminde şaka adı altında bir grup öğrencinin başka bir öğrenciye zarar verme ihtimali söz konusudur. Videolarda yer alan bu zorbalıkta, öğrencilerin yaralanma hatta ölme riski ile karşı karşıya kaldığı görülmektedir. Videoların sosyal medyada paylaşılması ile birlikte yayılma hızı da artmaktadır. Gençlerimiz; interneti aktif bir şekilde kullanmasından dolayı bu gibi olaylarda risk altında bulunmaktadır. 

Bahsi geçen şaka ya da oyun tarzındaki zorbalık olayları tekil birer eylemden ziyade "akran zorbalığı" sorununun tezahürlerinden biri olarak ele alınmalıdır. Önleme çalışmaları da akran zorbalığı üst başlığı altında ele alınarak tüm okul güvenliği ve şiddetten arındırılmış okul kavramı çerçevesinde yapılandırılmalıdır. Bu nedenle öğrencilerin okul içinde ve sosyal medyada birbirlerine zarar verme potansiyeli olan bu gibi davranışlarda bulunma riskine karşı dikkatli bir şekilde takip edilmeleri ve bu konuda öğretmen, öğrenci ve velilerimize duyurulur

Şbt

İlçemizde faaliyette bulunan  99952891 kurum kodlu Özel Nadide Ortaokulunun 24/02/2020-20/04/2020 tarihleri arasında kendi okullarında ilimizde faaliyette bulunan tüm ortaokul öğrencilerine yönelik "Scrabble (İngilizce Kelime Türetme)" yarışması  düzenleyecektir.Okulumuz ortaokul sınıflarında İngilizce dersine giren İngilizce Öğretmenlerimize duyurulur.

Yarışma hakkında bilgiye ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız.

http://basiskeleaihl.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/41/08/973263/dosyalar/2020_02/24133006_NADYDE-_word.doc

Şbt

Muş Alparsalan Üniversitesi Rektörlüğünün 05-06 Haziran 2020 tarihleri arasında üniversitelerinde düzenlenecek "İslam Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı II" başlıklı uluslararası sempozyumun afişi ve duyuru metni ilgi (b)  yazı ile Müdürlüğümüze gönderilmiştir.Söz konusu sempozyum tüm öğretmenlerimize duyurulur.

ULUSAL SEMPOZYUM

 

İslâm Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı II

 

Klasik Dönem (VII. - XII.)

 

الترالث النقدي وأخلاق التسامح في الفكر الإسلامي  

الندوة الدولية

 

 

(5-6 Haziran 2020)

 

Hatırlanacağı üzere 26-27-28 Nisan 2019 tarihlerinde Muş Alparslan Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi tarafından İslâm Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı konulu uluslararası bir sempozyum gerçekleştirilmiş ve bu faaliyet gerek kamuoyunda gerekse akademisyenler nezdinde büyük ilgi görmüştü. Yoğun bir katılımla gerçekleşen sempozyum neticesinde ortaya çıkan tablo, hatırı sayılır nitelik ve nicelikteki akademisyen, aydın ve entelektüelin, İslâm Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı konusunun kurumsal bir nitelik kazanarak sempozyum serileri şeklinde sürdürülmesi gerektiği yönünde tavsiyelerde bulunmasına vesile olmuştur. Bu tavsiyeleri değerlendiren Muş Alparslan Üniversitesi Rektörlüğü ve İslami İlimler Fakültesi, İslâm Düşüncesinde Eleştiri Kültürü ve Tahammül Ahlâkı II üst başlığında gerçekleştirilecek ikinci bir sempozyumun faydalı olacağını tespit etmiş bulunmaktadır. Bu vesileyle (5-6 Haziran 2020) tarihlerinde aynı konulu uluslararası bir sempozyumun gerçekleştirilmesi kararlaştırılmıştır.

Yaşadığımız dönemde başta Ortadoğu olmak üzere dünyanın farklı bölgelerinde yaşayan Müslümanlar arasında ihtilaf ve çatışmaların bulunması, insanlığın son umudu olan İslam'ın, farklı inanç ve kültür mensubu insanlar nezdinde olumsuz bir imajla anılmasına sebep olmaktadır. Temelinde daha çok siyasi ve içtimai nedenlerin olduğu ihtilaf ve çatışmalara dini bir hüviyet kazandırılması, problemlerin teorik alanlara yayıldığını göstermektedir. Yorumun mutlaklaştırılması, düşüncenin tekelleştirilmesi, mezheplerin de neredeyse din kimliğine büründürülmesiyle derinlik kazanan problemler, Müslümanlar arasındaki birlik ve düzeni bozmakta, her türlü şiddet ve tedhişe ortam hazırlamaktadır. Oysa Kur'an'ın temel ilkelerini ve Hz. Peygamberin sünnetini rehber edinen Müslümanlar, tarihte bir arada yaşamanın sayısız örneğini sergilemişlerdir. İslam medeniyetini mümtaz bir konuma yerleştiren bu örneklerin bugün de tecrübe edilmesi, tarihimizdeki birikimlerin günümüze ayna tutacak şekilde aktarılmasıyla mümkün olabilir. Ancak tarihimizde eleştiri kültürü ve tahammül ahlakına dair oluşan müktesebat ve çeşitliliğin sadece bir sempozyumla ele alınıp tahlil edilmesi mümkün görünmemektedir. 2019 yılında gerçekleştirilen ilk sempozyumda, tema ya da dönem bazlı bir tasnife gidilmemiş genel bir projeksiyonla tarih ve kültürümüzdeki verilerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştı. Gelinen noktada İslam düşünce tarihinde, eleştiriye ve ötekine tahammüle referans teşkil eden alan ve konuların zengin bir literatür oluşturduğu görülmekte, bu durum, dönemsel yahut tematik bir tasnife gitmeyi gerekli kılmaktadır. Sempozyum düzenleme Kurulu, çerçevesi daha belirgin ve derli toplu olacağı varsayımıyla 2020 yılında gerçekleştirilmesi planlanan sempozyumu klasik dönemle sınırlandırmayı uygun görmüştür. Önümüzdeki iki yılda ise XII. – XIX. Yüzyıl (Modern Öncesi Dönem) ve XIX – XXI. (Modern Dönem ya da Çağdaş İslam Düşüncesi) yüzyılları içine alacak şekilde iki dönem halinde aynı konunun işlenmesinin yararlı olacağı öngörülmektedir. Bu yıl gerçekleştireceğimiz sempozyumun bilim dallarına göre kabaca tasnif edilmiş örnekleri, araştırmacılara bir fikir vermesi için aşağıya alınmıştır.

 

Sempozyum Konu Başlıkları

 

Tefsir

      -     Tefsir Usulünün Oluşum Seyriyle İlgili Tartışmalar

-     İlk Tefsir Ürünleri (Yöntem ve Üslup)

-          Kur'an Tarihinin Tartışmalı Konuları (Kaynağı, Muhafazası, Metinleşme Süreci ve Oryantalistik Eleştiriler)

-          Mezhebî Tartışmaların Tefsire Yansımaları

-          İlk Tefsir Problemleri

-          İslam Düşüncesinde İsrailiyat Problemi (İsrailiyâtın Tefsire Girişi ve İsrâiliyâta Bakış)

-          Tefsirlerde Tekrar Sorunu

-          Tefsir-Te'vil ve Rivayet-Dirayet Ayrımının Temelleri ve Değeri

-          İşarî ve Bâtıni Yorumlar Çerçevesinde Kur'an'ı Anlamanın Keyfiyeti 

-          Şiirle İstişhad

 

Hadis/Sünnet

-     Hadis Ezber ve Yazımı

-     Hadislerin Nakli

-     Hadis Türlerinin Peygamber (sav)'e İsnadı

-     Hadisleri Mana ile Rivayet

-     Mevzu Hadis Olgusu

-     Hz. Peygamberin Kelami Problemlere Karşı Tutumu

-     Hz. Peygamberin Toplumsal Problemlere Karşı Tutumu

-          Raşid Halifelerin Problemleri Çözme Yöntemi

-          Sahabe Döneminde Toplumsal Yapı

-          Kudsi/Rabbani Hadislerin Bilgi Değeri ve Eleştirisi

-     Halifeler Döneminde Hadislerin Tedvininin Yasaklanması ve Buna Yönelik Eleştiriler

-     Her Hadisle Amel Etmenin Sakıncaları

-     Tartışmalı Rivayetler ve Çözüm Önerileri

-     Hadiste Metin Tenkidinin Çıkmazları

-     Şia'da Hadis Problemleri

-     Cerh-Ta'dil'in Hadis İlimlerine Katkıları

-     Hadis Metodolojisine Yönelik Eleştiriler

-     Hadis İlminde Reddiyeler

-     Tenkitçi Ulemanın Karşılaştığı Sorunlar

 

 

Fıkıh/Mezhepler Tarihi

-     "Fıkıh" kavramı, Anlam Çerçevesi ve Bir Bilim Dalına Dönüşümüyle İlgili Görüşler

-     İhtilaf Geleneği (İlmu'l-Hilâf ve Hilâfiyât)

-          İçtihad ve Mahiyetiyle İlgili Görüş Ayrılıkları

-          Müçtehid Tasnifinin Pratikteki İzdüşümleri (Mutlak Müçtehid, Mezhepte Müçtehid, Tahric ve Tercih Ashabı...)

-          Ehl-i Rey-Ehl-i Hadis Tartışmaları

-          İlk Üç Neslin Fürû Fıkıhla İlgili Görüş Ayrılıkları

-          Müçtehid ve Fukaha Arasındaki Sistem Farklılıkları veya Füru' Fıkıhla İlgili Görüş Ayrılıkları

-          Mezheplerin Oluşumu ve Anakronizm

-          Müntesibi Kalmamış Mezhepler ve Mezhep Görüşlerinin Yayılamama Nedenleri

-          İlk Dört Asra Damgasını Vuran Sembol Müçtehid ve Fakihler ve Onların Aykırı Görüşleri

-          İlk Dönemlerde Yazılmış Usûl ve Fürû Eserlerine Yönelik Kritik ve Eleştiriler, Eleştirilere Yöneltilen Tenkitler

-          Müçtehid ve Fukaha Arasındaki Bilgi Paylaşımı, Münakaşa ve Münazaralar

-          Hoca-Talebe Arasındaki Görüş Ayrılıkları

-          İlm-i Hilâf

-          İlm-i Fürûk ve Telfik

 

Kelam-Felsefe

-          Tedvin Dönemi İlmi Çalışmaları Üzerinde İktidar-Muhalefet İlişkilerinin Etkisi

-          Reddiye ve Münâzara Geleneği

-          Ehl-i Sünnet ve Mezhep İçi Farklılaşmalar

-          Selef – Halef Farklılaşması ve Anlamı

-          Emevilerin Kader Algısı ve Kaderiyye Mezhebi

-          Hasan Basri'nin Kelam Anlayışı

-          Mâtürîdî-Mu'tezile İlişkisi Bağlamında Akılcı Düşüncenin Gelişimi

-          İtikadi Fırkalarda Tekfir ve Şiddet Problemi

-          Mu'tezile-Felsefe İlişkisi

-          Gazzâlî'nin Felsefe Anlayışı, İhya Çabaları ve Filozofları Eleştirisi

-          Tehafut Geleneği

-          İlk Dönem Kelamcılarda Usûl Problemi

-          İtikadi Fırkaların "Teori" Geliştirme Kabiliyetleri

-          Meşşai Felsefede Eleştiri ve Rasyonalite

-          İslâm'da felsefî Düşüncenin Oluşmasında Yabancı Felsefe Okulları (Emeviler Dönemi 661-750)

-          İslâm Düşüncesinin Gelişim Sürecinde Şehirler, Bu Şehirlerde Yürütülen İlmi, Entelektüel Faaliyetler, Kurumlar: Beytü'l-Hikme, Ezher, Nizamiye Medreseleri

-          Halife ve Yönetici Zevatın Entelektüel İlgileri; Meşhur Ailelerin İlim Muhitlerine Katkıları

-          İslam Düşüncesinin Oluşum ve Gelişim Sürecinde Çok Kültürlü Ortam/İslam Coğrafyasındaki Gayr-ı Müslim Düşünürler ve İslam Düşüncesinin Oluşumunda Etkileri (Gayr-ı Müslim Mütercim İstihdamı; İbn Cebirol, Musa b. Meymun vb.)

-          İslam Düşüncesinde Ortaya Çıkan İlk Felsefe Okulları ve Temsilcileri. (Dehriyyun, Tabiiyyun, Meşşailer, İşrakîler, Batıniler...)

-          Fizik, Mantık çalışmaları.

-          Endülüs'te Felsefî çalışmalar. (İbn Meserre, İbn Hazm, İbn Bacce, İbn Tufeyl, İbn Rüşd...)

-          Endülüs İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkileri.

 

Sanat-Edebiyat

-          İslam Düşüncesinde Musiki Eleştirileri

-          İlk Dönem İslam Sanatında Tartışmalar ve Teorik Eleştiriler (Resim, Heykel, Şiir vb.)

-          Erken Dönem İslam Edebiyatı (Arap, Fars ve İslamî Türk Edebiyatının İlk Ürünlerinde Eleştirel Bakışın Yeri)

 

Tarih-Medeniyet

-          İlk dönem İslam Tarihçiliğinde Ekoller Arasındaki Tartışmalar (Medine ve Irak Tarih Ekolleri)

-          İlk Dönem İslam Tarihçiliğinde Tarihi Bir Karakter Olarak İbn-i Sebe' Etrafındaki Tartışmalar

-          İslam Tarihinde Hilafet Tartışmaları (Dört Halife ve Emevîler)

-          Abbasiler Döneminde Mihne ve İlgili Tartışmalar

-          Mevali ve Şuûbiyye Etrafındaki Tartışmalar (Emevîler ve Abbasiler)

-          Dört Halife ve Emevîler Dönemi Divan Teşkilatı Etrafındaki Tartışmalar

-          İslam Tarihçilerine Yöneltilen Eleştiriler

 

Tasavvuf

-          İslam'da Zühd Hareketini Tetikleyen Unsurlar

-          Hicri. V. Asra Kadar Gerçek Mutasavvıfların Taklitçilere Getirdiği Tenkitler

-          Sufiliğin Doğuşu ve Zahir-Batın Ayırımı

-          Tasavvufta Özeleştiri Geleneği

-          İrfani Geleneğe Getirilen Yıkıcı Eleştirilerin İslam Düşüncesine Etkileri

-          Erken Dönem Tasavvuf Klasiklerinde Eleştiri Kültürü

 

Eğitim

-          Peygamber (sav)'in Kadın, Erkek ve Çocuklara Yönelik Eğitim Stratejileri ve Aktüel Anlamları

-          İlk Eğitim Kurumları (Yöntem-Müfredat vb.)

-          Dört Halife Döneminde Din Eğitimi

-          Emevi ve Abbasi Dönemi Din Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar

-          İlk Dönem Din Eğitiminde Yöntem Tartışmaları

-          Halkların İslamlaşma Sürecinde Sosyal Çevre ve Din

YAZIM KURALLARI

 

Sempozyuma gönderilecek tebliğlerin dipnot ve kaynakça kısmında İSNAD yazım sisteminin sayfa altı dipnot kuralları esas alınacaktır. Metin içi atıf sistemi (APA) kullanılmayacaktır. http://www.isnadsistemi.org/guide/

 

ÖNEMLİ TARİHLER

 

Bildiri özetlerinin son gönderilme tarihi

23 Şubat 2020

Kabul edilen özetlerin ilan tarihi

1 Mart 2020

Tam bildiri metinlerinin son gönderilme tarihi

3 Mayıs 2020

Sempozyum tarihi

5-6 Haziran 2020

 

 

İLETİŞİM

 

Adres              : Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, 49250 Güzeltepe/MUŞ

E-posta           : elestirivetahammul@alparslan.edu.tr

Web                : http://elestirivetahammul.alparslan.edu.tr/

Telefon           : 0436 249 49 49

Dâhili              : 1850

 

 

SEKRETERYA:

 

Arş. Gör. Furkan ÇELEBİ                            tel: 0541 765 54 21

Arş. Gör. Ömer Faruk CENGİZ                   tel: 0545 965 17 77

 

 

Şbt

30 Ocak 2020 tarihinden itibariyle başlayan 6.Geleneksel Mavi Yeşil Başiskele Fotoğraf yarışmasıyapılacaktır.Yarışmaya katılmak isteyen öğretmen ve öğrencilerimize duyurulur.

Şbt

2019-2020 Eğitim Öğretim yılı 2. Dönem  İl Zümre Başkanları toplantıları ilgi (b) yönetmeliğin 35.maddesi gereği ve ilgi (c) yönerge doğrultusunda yapılmış olup,  toplantılarda alınan kararların İlimiz okullarında uygulanması ilgi (d) Makam Onayı ile uygun görülmüştür.

TC

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

 

2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

2.DÖNEM  İL ZÜMRE TOPLANTI KARARLARI

 

           İlimiz genelinde Temel Eğitim bünyesinde bulunan branşlar bazında İlçe Zümre Başkanlarının katılımıyla 12/02/2020 tarihinde yapılan İl Zümre Başkanları toplantısında il genelinde uygulunmak üzere aşağıdaki kararlar alınmıştır.

MATEMATİK DERSİ:

1-Zümre öğretmenleri ile whatsapp grubu ile iletişim kurulması.

2-Okullardaki internet bağlantı sorunu ve akıllı tahta bulunmayan okullara projeksiyon desteği sağlanmasına karar verildi.

3-Örnek yayınlanan soruların tüm öğretmenler tarafından incelenip öğrencilere uygulanması,

4-Yapılan ortak sınavların 5. ve 8. sınıflara da yapılacağı,

5-Matematik materyali setlerinin temininin sağlanmasına karar verildi.

TÜRKÇE DERSİ:

1- Eğitimde kaliteyi arttırmak  amacıyla teknolojik imkanların etkin kullanılmasına karar verildi.

2- Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması için öğrencilerin ilgilerine uygun kitaplar belirlenmesi ve öğrencilerin kütüphanelere yönlendirilmesi kararlaştırıldı.

3- EBA uygulamasının aktif bir şekilde kullanılmasına karar verildi.

4- 7. Sınıf merkezi ortak sınav belirtke tablosunda yer alan anlatım bozukluğu ile ilgili kazanımın çıkarılması gerektiği kararlaştırıldı.

5-Kazanımların işlenişi esnasında diğer branş öğretmenleriyle ortak hareket edilmesine karar verildi.

6-Sosyal ve kültürel etkinliklerin arttırılmasına karar verildi.

7-Veli ziyaretlerinin yapılmasına karar

verildi.

8-Okul kütüphanelerinin ve sınıf kitaplıklarının etkin kullanımının sağlanmasına karar verildi.

9- Destekleme ve yetiştirme kurslarının planlanmasının eskisi gibi dönemlik olması gerektiği kararlaştırıldı.

10-5. sınıf ders kitabının kağıt kalitesinin yazmaya uygun hale getirilmesi, metinlerinin öğrenci seviyesine uygun olarak etkinliklerinin sadeleştirilmesi gerektiği kararlaştırıldı.

SOSYAL BİLGİLER VE T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ  :

1. Kocaeli Genelinde Sosyal Bilgiler dersini destekler nitelikteki Tarih Koridoru,  Av Köşkü,Osman Hamdi Bey Müzesi vb. alanlara geziler düzenlenmesi,

2. Sosyal Bilgiler konularının işlenişinde değişiklikler göz önünde bulundurularak öğretim programına, kazanımlara, etkinliklere ve ara disiplinlere dikkat edilmesine,

3. 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Müfredatının yoğunluğu nedeniyle sadeleştirilmesine, 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders saatinin artırılmasına,

4. Ortak Sınavların 2. Sınav olarak belirlenmesine,

5. Derslerde soru-cevap, tartışma, anlatım, karşılaştırma, drama, örnekleme, haritada gösterme, örnek olay incelemesi, problem çözme gibi öğrenciyi aktif kılan yöntemlerin kullanılmasına,

6. Eğitimin görselleşmesi ve bilgilerin daha uzun süre muhafazası için okul imkanları dahilinde akıllı tahta, EBA, projeksiyon, haritalar, dergiler, gazeteler, küre, fotoğraflar vb. kullanılmasına,

7. Zümreler arası işbirliğine önem verilmesine,  Öğretmenlerin Seminer dönemi ve ara tatillerde mesleki gelişim hizmetiçi eğitim faaliyetlerine önem verilmesine,

8. EBA nın daha aktif kullanılması için altyapısı olmayan okulların sorunlarının çözülmesine,

9. İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili gereken tedbirlerin alınmasına, Öğrencilerin korunması için gerekli kurumlarla ve kişilerle irtibata geçilmesine,

10. Sene içinde zümre öğretmenleri İle İletişim ağı kurarak  fikir alışverişinin düzenli şekilde yapılmasına karar verildi.

GÖRSEL SANATLAR DERSİ:

1.         Bir önceki toplantıda alınan kararlar okundu incelendi.

Ölçme ve değerlendirme ile ilgili konular tekrar gözden geçirildi. Öğrencilere not verirken diğer derslerde aldığı notlar göz önünde bulundurulmalı, öğrencilerin değerlendirilmesinde malzeme konusunda doğabilecek sıkıntılar uyarı ve tutanakla belgelendirilmeli en sonunda öğrenci velisi ile okul idaresi yanında okula davet edilmeli ve görüşülmesi kararı alındı.

Özellikle ilkokul öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi konusunda yetersiz kalması bireyin görsel sanatlar alanında yetersiz kalmasına neden olduğu söylendi.

Yetenekli öğrencilerin okul içinde ayrı değerlendirilmesi öğrencinin görsel sanatlar alanında geleceğinde başarılı bir birey olarak yetişmesini sağlayacaktır.

Teknik anlamda okullardaki fiziki yapının, sınıfların ve donanımın yetersiz olması dersin işlenmesinde olumsuzluk yarattığı dile getirildi.

2.         İl düzeyinde uygulama birliği sağlamak anlamında;

 Öğrencileri değerlendirirken ürün dosyası değerlendirme ölçeğine gerekli hassasiyetin gösterilmesi hususuna değinildi. Ayrıca ders içi performans ölçeklerinin ve proje ölçeklerinin hazırlamasında ölçütlerin dersin içeriğine ve kazanımlarına uygun olması dile getirildi.

Ölçeklerde bulunan ölçütlerin özellikleri hakkında;

Derse hazırlık ve konuya uygun malzeme,

Tekniğin uygulanışı,

Çalışılan ortamın düzeni ve temizliği,

Özgünlük.

Konunun ve eserin zamanında bitirilmesi.

Ders işlenişinde kullanılacak malzemelerin sağlık açısından uygun olması gerektiği hususuna değinildi.

3.         Öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılmasıanlamında;

Görsel sanatlar dersinin konularının ve etkinliklerinin seçilirken ve planlanırken diğer derslerin konuları ve kazanımlarında göz önünde bulundurulması gerektiği söylendi

Vatanını milletini seven bireylerin yetiştirilmesinde;

Kişisel bakımını ve temizliğini yapabilmeyi pekiştiren konuların seçilmesi,

Şiddeti teşvik edici hususlardan kaçınılması,

Evrensel ve geleneksel ahlaki değerlere yer verilmesi gerektiği.

Kültürel ve tarihi değerlere gereken özenin gösterilmesi.

      4.  Öğrenci başarılarının artırılması için alınacak önlemler ve tedbirler anlamında;

Müzik ve görsel sanatlar dersinin birlikte seçmeli hale getirilerek liselerde uygulandığı şekli ile 7. ve 8. Sınıflarda uygulamanın da başarıyı artıracağı öğrencinin ilgi duyabileceği ortak kanı olarak dile getirildi.

Ders konularında öğrencinin ilgi isteklerine uygun seçenekler sunulması öğrencilerin çalışmaya ilgisini artıracağı söylendi.

Öğrencinin özgün düşünebilmesinin özendirilmesi dile getirildi.

Bütün öğrencilerin eserlerin sergilenmesi öğrenci başarısını artıracağı söylendi.

5.         İl düzeyinde yapılan sınavlar, ortak sınavlara yönelik işlenen konuların görsel olarak desteklenebileceği vurgulandı.

6.         Zümre ve alanlar arası işbirliğinin sağlanması hususunda bölge zümre öğretmenler ile iletişim halinde bulunulması gerektiği vurgulandı.

Belirli gün ve haftalara yönelik konulara yer verilmesi anlatıldı

Resim yarışmalarında okulda ayrıca ödüllendirme yapılması, yarışmaya katılan eserlerin sahiplerinin hiçbir şekilde bilgilendirilmemesi (katılım belgesi verilebilir)

7.         Eğitim öğretimde kalitenin yükseltilmesi hususunda;

Yapılan eserlerin sadece yılsonun da değil dönemsel ve konu bazlı sergilenebileceği,

Diğer derslerin projelerine afiş ve görsellerle destek verilebileceği özellikle yabancı dil dersindeki çizimlere görsel olarak katkı sağlanabileceği söylendi.

8.         İş sağlığı ve güvenliği açısından markasız ürünlerin kullanılmaması kullanılacak ürünlerde belirtilen sağlık ile ilgili hususlara uygunluğunu tespit etmeli kesici aletlerle çalışırken tamamen öğretmenin kontrolünde olması ve sivri uçlu aletlerin camdan yapılmış, ürünlerin kullanılmaması kullanılacak plastik malzemelerin sağlıklı olması gerektiği söylendi.

9.         Ders saatinin yetersiz olduğu çözüm olarak müzik dersi ile seçmeli yapılabileceği böylece dersin iki saate çıkarak çalışmaların yetişebileceği söylendi.

Düzenlenen yarışmalarda 1. 4. Sınıflara görsel yarışmalar 5. 8. sınıflara ise şiir kompozisyon verilmesinden dolayı görsel sanatlar olarak yarışmalara katılım sağlanamadığı

Görsel sanatlar dersi ile ilgili yeni ve çeşitli malzeme ve materyaller üretilmektedir ancak öğretmenlerimizin bunu takip edebilme fırsatı olmadığından bu türden ürünlerin tanıtımı için üretici firmalarla işbirliğine gidilerek tanıtım amaçlı toplantıların ve kursların açılabileceği söylendi.

 

TEKNOLOJİ VE TASARIM  DERSİ :

1.         Ders işleyişinde kullanılacak görsel ve işitsel materyallerin öğrenci düzeyinde hazırlanmasında il geneli görev yapan öğretmenlerin iş birliği ile sağlanması.

2.         Dersin işlenişinde öğrenci çalışma kitabının bakanlık tarafından hazırlanması.

3.         Okul yönetimleri tarafından 25 üzeri olan sınıf mevcutlarında sınıfın iki grup olacak şekilde bölünerek normların hesaplanması.

4.         Ders öğretmenlerinin branş farklılıklarından kaynaklanan problemler nedeniyle il Milli Eğitim tarafından ders müfredatlarındaki konular ile ilgili hizmet içi kurs ve seminerlerin düzenlenmesi.

5.         Seminer haftalarında Kocaeli Bilim Merkezi ziyaretlerinin planlanması.

6.         Her okulda standart bir atölye düzeninin oluşturulması.

7.         Velilerin dersin önemini vurgulamak ve anlatmak için toplantılar düzenlenmesi.

8.         Ders işleyişi ve yıllık plan hazırlanması esnasında diğer alan öğretmenleri ile işbirliği yapılması.

9.         Atölyelerde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlerin alınması eksiklerin giderilmesi ve giderilemeyen eksiklerin okul idaresine bildirilmesine karar verildi.

 

FEN BİLGİSİ DERSİ:

1. Derslerin yıllık planlara uygun şekilde işlenmeye devam edilmesine,

2. Zümre öğretmenleri arasında uygulama birliği sağlanması için sosyal medya kanalı oluşturulmasına,

3. Ortak hedeflere ulaşmak için müfredatın dışına çıkılmaması ve kazanımların verilmesine azami dikkat edilmesine,

4. DYK kurslarına gerekli önemin verilmesine,

5.Sınıf rehber öğretmenleri ile sürekli diyalog halinde bulunulması, Velilerle iş birliği sağlanabilmesi için gerekli çalışmaların yapılmasına,

6. Sınavların Öğrenci seviyesine uygun doğru yanlış, boşluk doldurma ve çoktan seçmeli gibi çeşitli soru tipleri uygulanarak hazırlanmasına,

7. Yenilenen EBA'nın Aktif şekilde kullanılmasına ve öğrencileri kullanmaya teşvik edilmesine,

8. Okullarda Corona virüs hakkında bilgilendirme ve afiş çalışması yapılmasına,

9. İl genelinde yapılacak 2. Dönem fen bilimleri yazılılarının;

1 yazılı 23 mart- 3 nisan

2. yazılı 18 mayıs- 5 haziran tarihleri arasında yapılmasına,

10. Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliğini arttırılmasına,

11. Hizmet içi eğitimlere gerekli hassasiyetin gösterilerek katılımın sağlanmasına,

12. Ders malzemelerinin kullanımına dikkat edilmesi, her dersten sonra temizliğin yapılması, araçların kullanıldıktan sonra yerlerine yerleştirilmesi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesine karar verildi.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ:

1)         BT sınıfının aktif kullanılması,

2)         BT sınıfı olmayan okulların ise Robotik ve Kodlama Sınıflarının tüm okullarda açılması,

3)         Uygulama birliğinde etkin iletişimin şart olduğu ve bu hususta sosyal medyanın etkin kullanılması,

4)         Problem çözme becerilerini kazandırmak için EBA üzerinde yayınlanan kodlama portalından, EBA Mobilkod ve EBA cody uygulamalarından faydalanılması,

5)         Zümre içinde ortak hedeflere ulaşılması ve hedeflere ulaşmada karşılaşılan sorunların belirlenmesi için zümre içi diyaloğun güçlendirilmesi,

6)         İlçe ve il milli eğitimin karşılaşılan sorunlarda bilgilendirilmesi,

7)         Başarıyı artıracak yöntemler

a)         Ders, öncelikle öğrencilere daha fazla sevdirilmeli,

b)         Ders işlenirken öğrencilerin derse katılımları sağlanmalı,

c)         Başarısız öğrencilerle her fırsatta ilgilenilmeli,

d)        Çalışmamayı alışkanlık haline getiren öğrencilerin velileri ile görüşülmeli ve onlara gerekli tavsiyelerde bulunulmalı,

e)         Ders tekrarına yer verilmeli,

f)         Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda onlara yardımcı olunmalı,

g)         Tespit edilen genel yanlışlıkların öğrencilere söylenilmesi.

8)         Kodlama ve robotik uygulamalarının daha verimli ve etkin işlenebilmesi için dersimizin 7.sınıflarda da zorunlu olması gerektiği,

II. Dönem müfredatında Scratch programı kullanılacağından dolayı derslerin uygulamalı olarak (BT sınıfı olanlar) yapılması,

9)         Eğitim – Öğretim düzeyinin yükseltilmesi açısından diğer zümre öğretmenleriyle iş birliği yapılması,

10)       Alanları gereği diğer zümrelere teknoloji kullanımı konusunda gerekli desteğin verilmesi,

11)       BT Sınıfı olan okullarda, Bilişim Teknolojileri dersi dışında diğer branş öğretmenleri tarafından kullanımına yönelik yönlendirme ve haftalık kullanım planı uygulanması,

12)       Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin güncel yaşama uyarlanarak anlatılması,

13)       Sosyal medya ve EBA aracılığıyla materyallerin kullanılıp paylaşılması,

14)       BT sınıfı kullanım saatlerindeki karışıklığı engel olmak için mutlaka BT sınıfı kullanım planı ve talimatnamesi hazırlanıp bu planın BT sınıfı kapısına asılması gerektiği,

15)       BT sınıfının bakımı ve düzeni ile ilgili alınan kararlar şu şekilde sıralanmıştır:

1.         Sınıfın düzeni ve bakımıyla sınıfı kullanan tüm öğretmenler ilgilenecektir.

2.         Öğrenciler Ders Öğretmeni kontrolünde sınıfa gireceklerdir.

3.         Her öğrenci yıl boyunca aynı bilgisayara oturacak ve her sınıf için oturma planı hazırlanacaktır.

4.         Öğrenciler koşmadan BT sınıfına çanta ile gelmeyeceklerdir.

5.         Oluşturulan ekipler aynı zamanda panoya bilgilendirici afiş, yazı vb. materyaller asacaklardır.

6.         Kesinlikle BT Sınıfına yiyecek ve içecek getirtilmeyecek.

7.         Ders bitiminde öğrenciler masa ve sandalye düzenini sağladıktan sonra sınıftan yine koşmadan çıkacaklar ve sınıftan en son ders öğretmeninin çıkmasına karar verildi.

 

BEDEN EĞİTİMİ DERSİ:

1.         Uygulamalı bölümlere katılamayan raporlu öğrencilerin ölçme ve değerlendirmesi teorik konulardan yapılmasına karar verilmiştir.

2.         Ölçme ve değerlendirme standartlarının her okulda alınan kararlar doğrultusunda 2 Uygulama, 2 Ders etkinliklerine katılım + Proje alanlara bu notların verilmesine, karar verildi.

3.         Fiziksel Uygunluk Aktivite Karnesinin II. dönem 15 Nisan-15 Mayıs tarihleri arasında işlenmesine, karar verildi.

4.         Okul spor müsabakalarına katılırken alınması gereken sağlık raporu konusunda ciddi sıkıntılar çekilmekte, bu konuda ilçe ve il müdürlüklerine bildirilmesine karar verildi

5.         Okul içinde sportif faaliyet ve yarışmaların II. Dönemde de yapılmasına karar verildi.

6.         İş Sağlığı ve Güvenliğinin önemini göze alarak derslerde gerekli tedbirlerin alınmasına riskli durumların Ramak Kala Olayı Formu ile doldurulup idareye teslim edilmesine karar verildi.

7.         Yeni müfredatın özellikle 5. Sınıflarda uygulamaya konularak FEK kartları aktif olarak kullanılmasına, karar verildi.

8.         İlçe ve il Turnuvalarında okulumuz adına katıldığımız etkinliklerde Beden eğitimi öğretmenleri olarak okulumuzu temsilen gidilen sosyal ve sportif faaliyetler de; MEB ve Gençlik Spor Bakanlığının imzaladığı protokolün K5 maddesi uyarınca görevli-izinli olmamız gerekmektedir.

9.         Bireysel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için BEP planlarının uygulanmasına devam edilmesine,

10.       Dersimizin içeriğine uygun olarak diğer öğretmenlerle iş birliğine gidilmesinin devamına, karar verildi.

11.       Malzeme alımları için okul idaresine dilekçe ile başvurulmasına, bunun yanı sıra Özel kurum v kuruluşlardan yardım talebinde bulunulmasına karar verildi

 

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ:

 

1.         2019/2020 1.dönem eğitim-öğretim yılının başaralı olarak tamamlandığına karar veridi 2.            Lgs sınav başarısının arttırılmasına yönelik çalışmaların yapılmasına karar verildi.

3.         Dkab dersinde ders dışı müze ,tarihi camilerinin gezilmesi gerektiği  kararı verildi.

4.         6.sınıf namaz ünitesinin daha geniş bir zamana yayılması kararı alındı.

5.         Eba din eğitimi ve  benzeri bilim ve teknolojik gelişmeleri derslerde daha aktif kullanılmasına karar verildi.

6.         Lgs hazırlık için bol bol kitap okutulması gerekirse koçluk yapılmasına karar verildi.

7.         İl düzeyinde ortak sınavların yapılması gerektiğine karar verildi.

8.         Okulun soyal aktiviteleri arttırılması gerektiği karar verildi.

MÜZİK DERSİ:

1.         İstiklal Marşı'nın öğretimi ve Türkçe'nin doğru kullanımı konusunda Türkçe öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri ile Milli bayramlar ve belirli gün ve haftalarda Sosyal Bilimler, Türkçe ve Beden Eğitimi öğretmenleri ile işbirliği yapılmasına,

2.         Başarısızlık sebeplerinin belirlenerek bu sebeplerin ortadan kaldırılmasına yönelik tedbirler alınmasına,

3.         Başarıyı artırmak için; öğrencilerde planlı ve düzenli çalışma kavramının pekiştirilmesi, konular üzerinde ayrıntılı olarak durulması, seviye farklılığı dikkate alınarak konuların tekrar edilmesi, derse hazırlıklı gelinmesi, yapılan çalışmaların sergilenmesine,

4.         Sınıf seviyesine göre yetersizlikleri görülen öğrenciler için dönem içinde sınıf veya branş öğretmenleri, okul rehber öğretmeni, okul yönetimi ve öğrenci velilerince öğrencinin, okulun ve çevrenin durumuna göre alınacak tedbirler kararlaştırılmasına,

5.         Gerektiğinde ilköğretim müfettişlerinin rehberliğinden de yararlanılmasına,

6.         Öğrenme güçlüğü çekilen konularda bol bol tekrar yaptıklarını ayrıca ders aralarında ve okul çıkışlarında zorlanan öğrenciler ile tek tek veya toplu olarak çalışmalar yapılabileceğine,

7.         Alınan ortak karara göre; dönem sonu notu belirlenirken 2 sınav ve 2 ders içi etkinliklere katılım notu verileceğine,

8.         Müzik sınıflarında ve dersliklerde çocukların zarar görmesi ihtimaline karşı gerekli önlemlerin alınmasına,

9.         Müzik dersliği bulunmayan okullara gerekli maddi desteğin sağlanması için ilgili makamların bilgilendirilmesi gerektiğine İl Müzik Zümresi olarak karar verildi.

İNGİLİZCE DERSİ:

1.DYNED uygulamasının verimli olmadığına karar verildi.

2.İlkokul ve ortaokul zümre toplantılarının ayrı ayrı yapılmasına karar verildi.

3.İlkokul ders saatinin yeterli olmadığına ve artırılması gerektiğine karar verildi.

4.EBA içeriklerinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi gerektiğine karar verildi.

5.Ders kitapları konusunda MEB'in kitaplarının kullanılmasına karar verildi.

6.İlkokulda sınıf öğretmenleri ile, ortaokulda ise tüm branş öğretmenleri ile iş birliği yapılmasına karar verildi.

7.Okullar arası ders kitaplarının aynı olması gerektiğine karar verildi.

8.Her okulda akıllı tahta sisteminin olması gerektiği kararı alındı.

9.Seçmeli derslere ek olarak konuşma (speaking) dersi getirilmesine karar verildi.

10.Derslerde dört becerinin geliştirilmesi gerektiğine ve görsel materyallerle desteklenmesi gerektiğine karar verildi.

11.Sınıf mevcutlarının en fazla 25 kişi olması gerektiğine karar verildi.

12.İngilizce materyallerinin artırılmasına ve bakanlık tarafından okullara gönderilmesine karar verildi.

13.Özellikle Türkçe dersi ile müfredatın paralel gitmesine, ünite sayılarının azaltılmasına, müfredatın sadeleştirilmesine ve ders sayılarının artırılmasına karar verildi.

14.Ortak sınavların okullarda alınan kararlara göre yapılmasına karar verildi.

15.İş güvenliği ile ilgili olarak okullarımızda gerekli olan tüm güvenlik tedbirlerinin alınmasına karar verildi.

 

                                                                                                Murat ŞENDOĞAN

                                                                                         Temel Eğitim Şube Müdürü

 

 

Şbt

İlimiz Anadolu İmam Hatip Lisesi ve İmam Hatip Ortaokulları Müdürleri ile Daire Başkanı İhsan Erkul Başkanlığında, 26 Şubat 2020 Çarşamba günü saat 16.00'da İzmit Yunus Emre Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde toplantı yapılacaktır.

Şbt

 Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA) Kocaeli İl Temsilciliği tarafından Medeniyet ve Düşünce Kulübü Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iş birliğinde ilçemizde bulunan resmi ve özel lise ve dengi tüm okullarda "Osmanlı Şehirleri Futbol Turnuvası" yapılacaktır.Beden Eğitimi ömğretmenimize duyurulur.

Şbt

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı Sosyal ve Kültürel İşler Dairesi Başkanlığı tarafından öğrencilerimizin İl genelinde lise öğrencileri arasında şiir yazma yarışması yapılacaktır.

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı Sosyal ve Kültürel İşler Dairesi Başkanlığı tarafından öğrencilerimizin kültürel ve sanatsal faaliyetlere etkin katılımlarının sağlanması, edebî zevk kazanmaları, kabiliyeti olanların şiir yazmaya teşvik edilmesi, şiir dünyasına genç kuşak şairler kazandırılması ve 12. Kitap Fuarı'nın "şiir" temasının desteklenmesi amacıyla İl genelinde lise öğrencileri arasında şiir yazma yarışması yapılması ve dereceye giren şiirlerin sanatçılar tarafından seslendirileceği "Şiir Albümü"nün ilimizin görev şehidi öğretmeni Necmettin KUYUCU ve tüm görev şehidi öğretmenlerimiz anısına çıkarılacağı belirtilmektedir. Bahse konu yarışma Kocaeli Milli Eğitim  Müdürlüğümü Eser İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından incelenmiş ve uygun görülmüştür.

 

Şbt

Tarih, Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerimize Seminer Duyurusu

Başiskele Kaymakamlığı Servetiye Cephesi toplantı salonunda 06.03.2020 tarihinde saat 10:00 ­ 12:30 arasında İlçemizdeki bütün resmi okullarda görev yapan Tarih, Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine yönelik "Servetiye Cephesi'nin Milli Mücadeledeki Önemi" konulu seminer düzenlenecektir. Söz konusu seminere okulunuz  Tarih, Coğrafya ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinizin katılması ve seminere katılan öğretmenlerin bu tarih ve saatler arasında görevli izinli sayılacaktır.

Şbt

Büyükşehir Belediyemiz ile Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında düzenlenen Eğitim İşbirliği Protokolü kapsamında yürütülen çalışmalarda başta değerler eğitimi olmak üzere, ders destek programları (Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik ve İngilizce alanlarında MEB müfredatı ile uyumlu içerik), seminerler, kulüp faaliyetleri, tasarım ve beceri atölye çalışmaları, geziler (İl İçi, İl Dışı, Müzeler, Resmi Kurumlar vb.) ve daha birçok alanda etkinlik yapılmaktadır. 

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile  Müdürlüğümüz arasında yapılan Eğitim İşbirliği Protokolü'nün kapsam kısmında (Madde 2) "Bu protokol, örgün eğitim kapsamında ilköğretim ve ortaöğretime devam eden öğrencilerin belediyelerce açılacak ücretsiz kurslarda okul programlarına destek eğitimlerini kapsar." hükmü bulunmaktadır.

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin kapsam kısmında (Madde 2) "Bu yönetmelik; her tür ve seviyedeki resmî ve özel örgün ve hayat boyu öğrenme kurumlarında; öğretim programlarının yanında bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, sportif alanlarda öğrenci kulübü ve toplum hizmeti kapsamındaki sosyal etkinlikler ile kamu kurum ve kuruluşları, uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları tarafından eğitim kurumlarında yapılacak sosyal etkinliklere ait usul ve esasları kapsar." hükmü bulunmaktadır.

Aynı yönetmeliğin 8. maddesinde ise "Eğitim kurumlarında, öğrenci kulüpleri çizelgesindeki öğrenci kulüplerinden, gerekli görülenlerle çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi özellikleri ve öğrencilerin istekleri de dikkate alınarak eğitim kurumunun türü, meslek alanlarının özellikleri, imkân ve şartları ölçüsünde öğretmenler kurulu kararıyla farklı öğrenci kulüpleri de kurulabilir." hükmü bulunmaktadır.

Ayrıca Türkiye 2023 Eğitim Vizyonunda yer alan "Tüm temel eğitim kurumlarında çocukların düşünsel, duygusal ve fiziksel ihtiyaçlarını destekleyen Tasarım - Beceri Atölyeleri kurulacak ve ulusal standartları oluşturulacaktır." maddesi ve "Okulların, bölgelerindeki bilim merkezleri, müzeler, sanat merkezleri, teknoparklar ve üniversitelerle iş birlikleri artırılacaktır." hükmü bulunmaktadır.

Sonuç olarak, yukarıda belirtilen hükümler ve Türkiye 2023 Eğitim Vizyonunda belirtilen hususlara istinaden Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Bilgievlerinin ilimizdeki okullarla işbirliği içerisinde Tasarım ve Beceri Atölye çalışmaları yapılması yönünde öğrencilerin desteklenmesi, beceri ve atölye çalışmalarına katılacak okulların Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin "Geziler" başlıklı  10.Maddesi kapsamında yapılması, program öncesi veli muvafakatlerinin alınması ve diğer tedbirler alınarak etkinliklere gönüllülük esaslı katılım sağlanabilecektir.

Şbt

2007 yılından bu yana vergi haftası faaliyetleri kapsamında okullarımızda devam eden  "Vergi Bilincini Geliştirme Eğitimleri"nin, çocuklarımız ve gençlerimizin vergi konusunda bilgilendirilmesi ve farkındalıklarının artırılması yönünde önemli bir gelişme sağladığından bahisle 24 Şubat -01 Mart 2020 tarihleri arasında kutlanacak 31. Vergi Haftası ve devamında da EBA'da yayınlanan eğitim videolarının öğrencilerimize gösteriminin sağlanarak eğitim alan öğrenci sayılarının gönderilmesi  gerektiği ilgi yazıda talep edilmektedir.

Bu bağlamda;  

- 24 Şubat -01 Mart 2020 tarihleri arasında kutlanacak 31. Vergi Haftası ve sonrasında konuyla ilgili okullarımızda sosyal etkinliklerin düzenlenmesi, 

- Derslerin işlenişinde vergi bilinci konusunun diğer derslerle ilişkilendirilmesi,pano hazırlanması gereklidir.

- Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlığımız Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün http://f.eba.gov.tr/gib/ adresinde yer alan "Vergibilir" öğrenci içeriklerinin Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine izlettirilecektir.

Şbt

         Ülkemizde meydana gelen doğal afetler nedeniyle mağduriyet yaşayan vatandaşlarımızın çocuklarının eğitime erişimlerinin üst seviyede sağlanabilmesi adına ulusal adres veri tabanındaki yerleşim yeri adres bilgilerine bakılmaksızın nakil işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi için e-Okul Yönetim Bilgi Sistemine "Doğal Afet Nedeniyle Nakil" seçeneği eklenmiştir.

Bu kapsamda doğal afetten etkilenen bölgede kayıtlı bulunan öğrencilerin nakil işlemlerinin herhangi bir mağduriyete  yaşanmayacaktır.

Şbt

AFAD başkanlığınada "Bir aradayız,İdlib'in yanındayız " insani yardım kampanyası başlatılmıştır.

Şbt

Bakanlığımızın ilgi yazısında Çin Halk Cumhuriyeti'nin Wuhan kentinde görülen koronavirüsün neden olduğu solunum yolu hastalığı nedeniyle ülkemizde gerekli koruma ve kontrol önlemlerinin alınması hakkında, gerekli çalışmaların başlatıldığı ,bu kapsamda okul ve kurumlarımızda alınması gereken önlemleri içeren okul, veli bilgi notları ekte gönderilmiştir.

Bu itibarla toplum sağlığının korunması bakımından ilgi(b) yazı gereği Müdürlüğümüze bağlı okul ve kurumlarda çalışan, öğrenci ve velilere ekte yer alan bilgi notlarının ulaştırılması ve gerekli bilgilendirmenin yapılması, okullarda bilgilendirme amaçlı pano oluşturulması gerekmektedir.