T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / BAŞİSKELE - Şehit Fatih Sultan Karaaslan Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Ekm

Ekm

Ekm

Ekm

Ekm

Ekm

Ağu

Okulumuz Şehit Fatih Sultan Karaaslan Anadolu İmam Hatip Lisesi Tabikat Camisi Yaz Kur'an Kursu öğrencilerine okulumuz Maşukiye'de bulunan Yazıcılar Restoranta kahvaltı ikramında bulundu.

Tatbikat Camimizin İmam Hatibi Adem Akbaba öğrencilerine bu imkanı sunan okulumuza teşekkür etti.

Tem

Anadolu imam hatip liseleri bu yılki Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (2022-YKS) ilk 100'de 57, ilk 1000'de 436, ilk 10 binde 3 bin 567, ilk 20 binde 6 bin 997, ilk 100 binde 37 bin 887 derece elde etti.

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce, üniversiteye hazırlık ve kariyer planlama sürecinde yapılan çalışmalarla Anadolu imam hatip liseleri bu yılki Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (2022-YKS) ilk 100'de 57, ilk 1000'de 436, ilk 10 binde 3 bin 567, ilk 20 binde 6 bin 997, ilk 100 binde 37 bin 887 derece elde etti.

Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül, yaptığı değerlendirmede Anadolu imam hatip liselerinden bu yıl mezun olan öğrencilerin YKS başarılarına ilişkin bilgi verdi.

Anadolu imam hatip liselerinin, üniversiteye hazırlık ve kariyer planlama sürecinde yapılan çalışmalar neticesinde YKS'de hem bireysel hem de kitlesel başarıların dikkati çektiğine işaret eden Gül, şu bilgileri verdi:

"Anadolu imam hatip liselerinde 2020'de ilk 100 binde 26 bin 169, 2021'de 31 bin 90, 2022'de ise 37 bin 887 derece elde edildi. Türkiye genelinde farklı illerdeki Anadolu imam hatip liselerinde ilk 100'de 57, ilk 1000'de 436, ilk 5 binde 1899, ilk 10 binde 3 bin 567, ilk 20 binde 6 bin 997 derece bulunuyor. 2020'de ilk 1000'de 28 ilde 279, 2021'de 38 ilde 387, 2022'de ise 43 ilde 436 derece kazanıldı."

Türkiye Ortalamasının Üstünde Başarı
Gül, 2022-YKS Alan Yeterlilik testlerindeki alanların çoğunluğunda Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin başarı ortalamasının Türkiye ortalamasının üstünde olduğuna işaret ederek, şu ifadeleri kullandı:

"Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzce akademik başarıyı artırmak için pek çok çalışma hayata geçirildi. Önceki yıllarda sosyal, kültürel, sportif, sanatsal ve mesleki çalışmalarla artan okul aidiyeti ve oluşan okul iklimi gerçeği var. Şimdi ise bu çalışmaların yanı sıra akademik başarıları artırmak için gayret gösteriyoruz. Bu bağlamda Hedef 2022, Hedef 2023, Eğitimde Rehberlik ve Destekleme Modeli (ERDEM) projeleriyle uygulanan çalışmalar, okullarda gerçekleştirilen destekleme ve yetiştirme kursları, üniversite hazırlık kampları arzu ettiğimiz başarıların gelmesini beraberinde getirdi."

Haz

2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı 5.sınıf kayıtları başladı

Kayıt için TIKLAYINIZ...

Tem

Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında gerçekleştirilen merkezi sınav sonuçlarına göre imam hatip ortaokullarından 12 öğrenci tam puan aldı, binlerce öğrenci üst dilimde yer aldı.  

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından LGS kapsamında 5 Haziran 2022 Pazar günü yapılan merkezi sınava, 1 milyon 31 bin 799 öğrenci katıldı. 30 Haziran 2022 tarihinde açıklanan sonuçlara göre imam hatip ortaokullarından 12 öğrenci 500 tam puan tam puan aldı, binlerce imam hatip öğrencisi en üst dilimlerde yer aldı. Hafızlık proje okullarından mezun öğrencilerin başarısı da dikkat çekti.

"Sosyal-Kültürel Etkinliklerdeki Başarıların Yanı Sıra Akademik Başarılarda da Büyük İvme Yakaladık"
Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürü Mehmet Nezir Gül LGS'ye katılan öğrencileri ve öğrencilerin başarısına katkı veren öğretmenleri, yöneticileri, aileleri,  çalışma arkadaşlarını ve paydaşları tebrik etti. İmam hatip okullarındaki sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin okul aidiyeti ve okul kültürünü geliştirip okul iklimine dönüştürdüğünü ifade eden Gül, atılan bu temellerden sonra Genel Müdürlük koordinasyonunda okullarda yürütülen "Hedef LGS", "öğrenci rehberliği kapsamında birebir ilgilenme", "ortak performans değerlendirme", "okullardaki akademik takip komisyonları", "destekleme ve yetiştirme kurslarına aktif katılımın takibi", "EBA Platformu üzerinden rehberlik", "hazırlanan örnek sorulardan öğrencilerimizin faydalanması", "Kalite Takip Sistemi (KTS) ile okullardaki çalışmalarının takibi", "LGS'de önceki yıllarda başarılı olmuş öğrencilerle sınava hazırlanan öğrenciler buluşturulması", "etkin rehberlik" gibi pek çok çalışmanın elde edilen başarıda büyük role sahip olduğunu ifade etti.

500 Tam Puan Alan Türkiye Birincileri
İmam hatip ortaokullarından mezun olan ve 500 tam puan alarak Türkiye birinciliği kazanan öğrenciler ve okulları şu şekilde sıralandı:

  • Abdullah Tarık Gümüş, İstanbul Akın Sertçelik AİHL
  • Tuğba Gedik, İstanbul Şehit Erol Olçok Kız AİHL
  • Emirhan Aksoy, İstanbul Muzafferda-Güzide Pulur İHO
  • Şeyma Nur Coştu, Karabük Mevlana İHO
  • Aslınur Karabulut, Karabük Şehit Murat Akdemir AİHL
  • Önder Cihan, Kastamonu Abana İHO
  • Harun Harman, Kayseri Şehit Cennet Yiğit İHO
  • Bilal Bostan, Kocaeli Necip Fazıl Kısakürek İHO
  • Ece Naz Akkaya, Manisa Yunus Emre İHO
  • Ahmet Ege Günindi, Ordu Büyükşehir Belediye İHO
  • Ömer Faruk Uğurlu, Ordu Büyükşehir Belediye İHO
  • Reyyan Duman, Sivas Zeki Hayran Hafız İHO

Tem

Okulumuzdan mezun olan öğrencilerimize hayat boyu başarılar diliyoruz. Belirledikleri hedefleri doğrultusunda usanmadan çalışacaklarını ümit ediyoruz.

Haz

2021 - 2022 Eğitim yılını karneleri dağıttıktan sonra Okul 1.sine,sınıf birincilerine,okul içi yapılan etkinliklerde derece alanlara,okulumuzu sportif faaliyetlerde temsil eden öğrencilerimize hediyelerini takdim ettik.

Tem

Okulumuzda uzun yıllar görev yapan Matematik öğretmenimiz Aydın GÜNEŞ'e emekleri için teşekkür ederiz. Bundan sonraki hayatında başarılar dileriz. 

Haz

17 Haziran 2022 Cuma günü 2021/2022 Eğitim Öğretim yılını karneleri dağıtarak tamamladık.

Haz

Okulumuzda 40 hadis yarismasinin finali yapıldı. Öğrencilerimizden 40 hadisi Arapça ve Türkçe olarak ezberleyen 7 öğrencimiz bu gün finalde yarıştı.Muhammed Fatih 

Tarık Alhalef

Muhammed şuşan 

Bilal Emircan

Yusuf Cumanoglu

Muhammed salah 

Umran Alhalef finale kaldı. Jürinin puanlaması sonucu şu şekilde oldu:

1. Tarık Alhalef

2. Bilal Emircan

3. Muhammed Al Fatih 

Öğrencilerimize ödül olarak 1. Çeyrek altın 2. Gram altın 3. Yarım gram altın  verildi